مصوب سال 1322 وزارت دادگستری
ماده 1ـ وزارت دادگستری به هر یک از دادگاههای شهرستان و بخش و دادستان شهرستان و دفتر امور محجورین و تحریر ترکه و دفتر اسناد رسمی که مقتضی بداند اجازه می‌دهد که وصیت‌نامه‌سری را در حوزه خود یا حوزه‌ای که از طرف وزارت دادگستری‌معین می‌شود به طریق امانت نگهداری نمایند.
ماده 2ـ اشخاصی که بخواهند وصیت‌نامه سری خود را امانت‌گذارند باید در اداره ثبت اسناد یا یکی از محل‌های مذکور در ماده ‌فوق که از طرف وزارت دادگستری مجاز باشد، امانت گذارند.
ماده 3ـ اتباع دولت ایران در خارجه می‌توانند وصیت‌نامه سری‌خود را در کنسولگری ایران امانت بگذارند و همچنین اتباع خارجه‌در ایران می‌توانند وصیت‌نامه سری خود را در کنسولگری متبوع‌خود امانت گذارند.
ماده 4ـ ترتیب امانت‌گذاردن وصیت‌نامه سری در هر یک ازمحلهای نامبرده کنسولگری و استرداد آن به طریقی است که برای‌امانت گذاردن اسناد رسمی و استرداد آنها در اداره ثبت اسناد مقرراست و وظایفی که در قانون ثبت اسناد برای مسوول دفتر مقرر است‌به عهده متصدی یکی از محلهای نامبرده که وصیت‌نامه در آنجا سپرده می‌شود خواهد بود.
ماده 5ـ هر یک از محلهای مذکور که وصیت‌نامه سری به آنجاسپرده شده مکلف است به طریقی که در قانون امور حسبی مقرر است بعد از اطلاع به فوت موصی‌، وصیت‌نامه را به دادگاه بخش که‌برای رسیدگی به امور راجع به ترکه متوفی صالح است‌، بفرستند.